onsdag den 24. december 2008

Slut på 2008 Velkommen til 2009

Så slutter mit første kajak-år. Det startede ved min fars fødselsdag og har budt på mange dejlige oplevelser.
Nedenstående sommerjulehilsen er fra min tur med Nanna. Nanna har lært at ro i kajak på Grønland, da hun gik i gymnasiet. Hun havde en bemærkning, som jeg aldrig glemmer. Den sætter kajakkens store potentiale i smukt relief med livet. Da vi skulle til at starte vores tur, gjorde jeg hende opmærksom på, hun skulle bruge redningsvest. Hun gjorde det selvfølgelig, men hendes kommentar var.

"Det gør vi ikke i Grønland. Det er lige meget.
Hvis det går galt, er det slut!"

Det er ikke helt med den indstilling, jeg roer hen over vinteren, men det får mig til at tænke på, at koldt vand skal respekteres. Kajakpiloternes tekniktræning er guld værd. Desuden har jeg meldt mig til mine Hornsherredsvenners kursus i grønlænder vending i januar. Nu skal jeg lære det!




Alt på denne årstid er ikke kun slud, sne, vanter og tørdragt. Den 9. i denne måned var jeg til Venedig aften på Kajakhotellet. Du kan jo altid drømme med.

Vi ses på vandet, på Amar eller her på bloggen.

Glædelig Jul og Godt Nytår

.

Ingen kommentarer: