tirsdag den 27. maj 2008

Tekniktræning

Hver mandag er der tekniktræning mellem 17:00 & 19:00. I dag var det regnvejr, og det blæste 10-12 m/sek. fra øst, så jeg var spændt på, hvor mange vi blev. Jes stod og snakkede med Arne, og når jeg nu også var ankommet, blev mandagens træning til noget. Inden vi var klar var 2 "hardcore" fyre også dukket op med egne kajakker. (Kristian og Morten) Så vi var 5, der roede ud i regn og blæst, våddragt og vest.

(Vi var ikke de eneste, der var på vandet i dag)

Nu ved jeg, hvorfor det hedder havkajak. I den nordlige udgang af lagunen stod bølgerne ind, og de var op til 1 meter høje. Vi roede et stykke ud og surfede tilbage ind mod Sundby sejlklub. Det blev til 3 gange, og alle nød kampen mod og med bølgerne.

På vej tilbage havde vi makkerredning. Selvom det var i lagunen, drev vi hurtig fra Strandparken og til Amarsiden af lagunen, mens vi fik bjærgede den "nødstedte".
Jeg fik også prøvet selvredning, nu forholdene var betydelige mere udfordrende. Med paddlefloat går det nemt og fint. Men det gik ikke så nemt at tømme kajakken. Bølgerne skyllede mere vand ind, end jeg fik ud. Jeg drev helt ind til trækanten på stranden. Så kunne jeg lige så godt tømme kajakken for vand stående. Jeg skulle helst med de andre tilbage til hotellet.

I alt roet 6 km.
.

Ingen kommentarer: