fredag den 30. maj 2008

Down Memory Lane

Mit hjerte var igen blottet og følsomt efter Benedictes besøg, så jeg valgte at tage en tur tilbage i tiden modsat uret.

Den startede med, at jeg roede direkte fra Kajakhotellet ud af syd kanalen til Øresund og derefter nordpå med små bølger skråt ind fra siden. Finnen ville ikke i vandet, så jeg skulle modstyre hele tiden. Træls, men som Rasmus sagde på kursus: "Prøv det!" Da jeg nåede Helgoland, besluttede jeg, at jeg ikke havde brugt nok energi til at kunne tage tilbage allerede. Derfor tog jeg videre rundt om Prøvestenen modsat vej, end jeg tidligere havde gjort med Kristian og Frederik til en mødregruppefest på Amager Strand Sejlklub. Øen er blevet noget mere udbygget og er ved at blive klargjort til en stor lystbådshavn. Inden jeg sejlede ind ved Amager Forbrænding, gjorde jeg lige honnør til DFDS på vej til Norge og fællede en lille tårer.

Herefter blev det en spændende fugletur. Godt jeg kan genkende så mange fugle, for udover de sædvanlige hættemåger, sølvmåger, havmåger og gråænder så jeg edderfugle, hejre, skarver, terner, lappedykker og minsandten også viber.


Turen tilbage gennem lagunen var lidt i modvind og med trætte arme. Jeg SKAL huske at tage vand med. Jeg havde også glemt plastikposen til det våde tøj, og da turen var længere end oprindeligt planlagt, ville et ur være en god ide. Nå, men jeg lærer det vel efterhånden.


I alt roet 11 km.

Ingen kommentarer: