søndag den 1. juni 2008

Is til dessert

Her til formiddag mobilsnakkede jeg med Ole. Han vil gerne med på Øresund en dag. Specielt så han frem til en is i Dragør. Dette lod jeg mig selvfølgelig inspirere af. Vejret var sommer, og der var kun svage dønninger. En tur til Dragør var slet ikke en dårlig ide.

Søndag er der tit kursus på Kajakhotellet, så der var ikke mange ledige kanoer. Jeg var også blevet lidt forsinket, da min cykelnøgle lå i Kristians jakke, og han var i sommerhuset (med jakke). Anders gav mig en ny kanotype, som jeg kunne prøve. Den var også god. Det er nu rart, jeg kan prøve forskellige kajakker, inden jeg har råd (i næste årti)!

Der var megen fuglesang langs diget ved østvejen om lufthaven. Sanglærker hørte jeg hele tiden. De er dog sværere at se på den blå skyfri himmel. Vind var der heller ikke meget af. Det var måske derfor, svalerne fløj så lavt. Den manglende vind gjorde, at kun sejlere med deres motor tændt, var hurtigere end mig. Jeg overhalede 5 sejlidealister i forskellige lystbåde.


Jeg fik dog aldrig indhentet ovenstående Hejren, Den fløj en 50 meter frem, hver gang jeg kom hen til den. Derfor fik jeg intet nærbillede at min legekammerat. Kun dette bagfra, hvor han tager den store flyvetur udover Øresund mod Saltholm, måske? Jeg så også viber igen. De jog en rovfugl væk og var meget ophidset. Derudover fik jeg et par nærbilleder af en edderfugle familie. Inden jeg roede mod hjørnet af havnen ved kajak- og roklubben.

Jeg var ikke den eneste med ideen om en is i Dragør havn, idet Jesper fra mit arbejde og en sækkepibeven (skal forstås helt bogstaveligt) lige havde lagt deres kajakker på græsset.

Jeg spiste mine ostemadder og fik en lille softice til desser. Den kunne smages flere gange på hjemturen :O]


Jesper og Peter ventede på mig, så vi var 3, der drog sammen mod nord. Jeg har fået nyt profilbillede igen, nu jeg havde "fotografer" med. Ved hjørnet af tunnelen til Pepperholmen skiltes vor veje, idet Jesper har sin kajak ved Prøvestenen lige syd for kabelbanen.


I alt roet 14,5 km.
DMI: Tørt og solrigt med temp. op mellem 18 og 23 grader. Svag til frisk vind fra øst og sydøst

Ingen kommentarer: