mandag den 2. juni 2008

Strålende tekniktræning

Så er det mandag igen. Hvilken kajak skulle jeg tage i dag? Den gode gamle model (Tempest 165 fra Wilderness) eller den nye (Romany). Det blev den nye. Den er dejlig levende og nem at manøvrere rundt med. Så den ville jeg godt prøve igen.



Jeg snakkede forresten med Benny (Fotografen af mig i kajak i højre spalte) Det viste sig, at det var den Benny, som kender Ole fra Holbæk.

Efter at have skiftet spraydecks og ombestemt mig til alligevel at tage våddragt på, blev kameraet lagt i bovrummet. Vi starter nemlig tekniktræning med at blive våde. En eskimo! Det gør de efterfølgende øvelser bedre, når vi ikke er bange for at blive våde.

Jeg havde ikke tilmeldt mig til tekniktræningen, men vi var jo ikke så mange sidste, så det ville vi vel heller ikke være denne gang, troede jeg. Der var allerede 8 tilmeldte, så det var kun med lidt god vilje, jeg kom med. :O).

Solens skinnede fra en skyfri himmel i modsætning til sidste mandag. Så egentlig var det ikke så overraskende. Jes fortalte selvfølgelig som det første, vi skulle huske at tilmelde os. Jeg var nemlig ikke den eneste, idet Kristian (den ene af sidste mandags "hardcore" fyre) heller ikke havde tilmeldt sig. Faktisk var vi der alle 5 fra sidst samt 4 piger og 3 fyre. Det var et mega hold Jes tog med ind i lagunen for at øve Forror og Telemarksving. Jeg troede, Telemark var en skidisciplin. Navnet er dog velvalgt. Det ligner et telemarksving med kajak.

Det blev en strålende dag, men kameraet virkede ikke, da jeg ville tage nogle billeder af gruppen og Jes. Hjemme og med nye batterier virker det fint igen.


I alt roet 4 km. (rund, rund og rund, primært i lagunen)
DMI: Det bliver tørt og solrigt vejr med temp. op mellem 22 og 27 grader. Svag eller let østlig vind.
.

Ingen kommentarer: