søndag den 21. september 2008

Jomfrurejsen

Jeg skulle have været til Koldvandstræning. Jeg havde set ekstra efter i kalender for at være sikker på starttiden. Efteråretsmørket havde nødvendiggjort at tiderne er rykket frem på grund af det manglende lys.

Men det var stadig fra 18:00 til 20:00 resten af måneden. Herefter er det lørdag fra 12:00 til 14:00. Jeg kørte hjemmefra 17:38 i bil, da det var begyndt at regne. På kajakhotellet var Arne og Anders i gang med at sætte kompas på Arnes nye Vally Nordkapp. Mens vi stod og snakkede, gik det op for mig, at dagens tekniktræning var startet allerede kl. 17 !!! Nå, jeg havde haft et tlf-ring fra Søs. Det var godt nok hendes datter, men alligevel :O) Den ville jeg ikke have undværet. 

Desuden syntes jeg ikke, vejret var perfekt badevejr. Først sidder du i et koldt brusebad, for så frivilligt at vælte ud i et lunkent badekar. Herefter forsøger du at komme op igen, nu du er helt gennemblødt. Da det var koldvandstræning, skulle øvelsen gerne klares på under et minut. Fornuftig nok. Arne og jeg mente, en cowboy entring var den hurtigste. Men nu var det jo for sent at deltage ;O>

Arne stod og vaklede. Han ville gerne prøve sin nyanskaffelse, og hvis jeg var med, gad han godt. Anders (ham jeg aldrig har set på vandet :O) var lige ved at drille os, men så følte både Arne og jeg at vi burde, og sådan blev det! 

På med våddragten, finde en gul plastik Vally til at komplementere Arnes røde-hvide fiber.

Passer benlængden?
Jeg fik lov at låne Arnes ispind, da han skulle prøve en reserve pagaj. Han var ikke helt tilfreds. Jeg tror, han ender med en ekstra grønlænder pagaj, som kan deles, men lad os nu se.

Sammensat billede
Selvom vi havde medvind, er det ikke nemt at tage billeder i efterårsbølger. Men ovenstående er altså Jomfrurejsen for Arnes nye besiddelse.


Vi roede 10 minutter mod Ndr. Røse fyret, men der var ikke tid nok til at ro hele vejen. Hjemturen tog mere end 20 minutter. Samme afstand, men bølger og modvind tager bare længere tid. Vi ville være tilbage inden lukketid. Anders ville vise Arne, hvor hans kajak skulle parkeres. 

Vi nåede det hele og var begge glade for, vi tog os sammen til denne jomfrurejse.

I alt: 4 km.
DMI:
Først skyet med byger, senere antagelig mere udbredt regn. Omkring nordøst, 3 til 8 m/s, i nat aftagende til under 6 m/s.
.

Ingen kommentarer: