mandag den 21. juli 2008

A-holdet

I dag var vi delt i et A-hold og et B-hold.

David skulle rulle med kajakBumserne, mens Kay skulle bade med de Andre.Vi var flest andre.

B-holdet plus en gul optimist.


Lise blev min makker. Arne er jo Bums. Han kan det med at rule. Vi roede kun i kanalen i dag, og det var heldigt for Lise. Hun havde sin mand med. Han gik inden på bredden og tog billeder. Hans linse var næste for stor til den korte afstanden, der er i kanalen. Lise lovede at sende et par billeder. Så når de kommer, tilføjer jeg dem til dagens bloghistorie.

Nu skrev jeg vi roede i kanalen. Det er ikke helt rigtig, kun i starten. Kay's introleg var Kongens Efterfølger og en af kongenes påhit var at laven en eskimo. Så allerede under denne leg kom vi i vandet!

Resten af tekniktræningen var makkerredninger i forskellige udgaver. Det kan måske godt lyde lidt kedelig med alt det makkerredning til teknik. Den dag, jeg har behov for det, er jeg sikker på jeg er glad for al den øvelse.

Vi prøvede også selvredning med og uden padlefloat. Jeg øvede mig i Kip. Der er ingen grøndlænder endnu, men jeg tror jeg er på rette spor.


Som du kan se, roede Kay i en vandfyldt kajak. Det vil tage mindst en time at tømme den med håndpumben, så heldigvis var strandbredden ikke langt væk.

Jeg så også B-holdet. De må have haft det hårdt, for da jeg var færdig, kold og stoppede, sad de allerede ved hotellet og drak deres anden kop cacao. 3 heldige, der havde David alene i 2 timer. Hvilken luksus.


Dagens sluttede med, jeg fik udleveret mit netop ankommede

EPP2 bevis. :O).

I alt roet 1 km.

DMI: om aftermiddagen mest tørt og efterhånden nogen opklaring nordfra med nogen sol. Højeste temp. mellem 15 og 18 grader, og svag til jævn sydøstlig vind, der i løbet af dagen drejer til nord.

(Mest omkring syd, 8 til 13 m/s, aftagende og drejende øst, senere nordøst, 3 til 8 m/s. Til aften drejende nord og nordvest, 3 til 8 m/s.)
.

Ingen kommentarer: