mandag den 7. juli 2008

Jes, det er mandag.

Jeg glemte mit kamera, så billederne er fra tidligere. Men da alle mandage er våde, har jeg let kunne finde et par passende til i dag.

C2C var dagens tema fra Jes' og Jimmys side. Jeg har altid de forkerte associationer til mandagstemaerne. Det har bl.a. været Telemarksving og nu C2C.

Der er dog intet i vejen med C2C i kajaksammenhæng. C'et er den position, som overkroppen har i mange øvelser. Kajakken hælder til en side og dit hoved til den anden. Både for at holde balancen, og fordi det hjælper dit kip med hoften og kastet med hovedet til den modsatte side (det andet C). Øvelsen bruges bl.a. i Grønlænderrullet, men også i det høje - og lave støttetag, samt i visse af styretagene.

Vi roede ud i lagunen tæt på strandbredden. Faktisk så tæt at bunden kunne bruges som hjælp, når det ikke lykkes at komme helt op. Jeg prøver fortsat at forstå og lave en Grønlænder. Poul og Arne er ved at blive ret skrappe. Jeg var selvfølgelig i vandet et par gange eller mange. Men mandag er den store badedag.



Som afslutning havde Jes en boldleg. Vi var delt i 2 hold. Hvert hold havde en bold fra starten. Det gjaldt så om at ramme modstanderens kajak. Han/hun skulle herefter én gang i vandet. Eskimo, Grønlænder eller Wet Exit afhængig af evner og færdigheder.

Hvis alle på modstandernes hold var i vandet samtidig var vinderen fundet.

Det blev uafgjort


Vi var mere stille end ellers, da vi var færdige. Jeg var også færdig i armene.

I alt roet: 2,5 km
DMI: Sydvest eller skiftende, under 6 m/s. Byger, lokalt med torden, ellers god sigt.

Ingen kommentarer: